« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
بازتاب مقررات مهاجرتی تازه ترامپ، افزایش تنش های میان آمریکا و مکزیک در آستانه سفر تیلرسون به این کشور و ضرورت رای اعتماد سنای آمریکا به گزینه مشاور امنیت ملی کاخ سفید از جمله تحولات آمریکا از دید رسانه های این کشور در روز چهارم اسفند بود.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از ایرنا ، طبعا با گذشت یک روز از بخشنامه تازه وزارت امنیت ملی آمریکا مبنی برآغاز مقررات جدید مهاجرتی و تصمیم به استخدام نیروهای تازه به بهانه مقابله با مهاجرین غیر قانونی این خبر و التهابات ناشی از آن در جامعه آمریکا و خارج این کشور در مرکز توجه رسانه ها قرار گرفت.
رسانه های آمریکایی با بازتاب بخشیدن به التهابات ناشی از این تحول به نقل از سخنگوی ترامپ گفتند که این حکم به معنی اخراج دسته جمعی مهاجرین غیر قانونی این کشور نیست.
استیون میلر مشاور ارشد ترامپ در یک گفت وگوی تلویزیونی اذعان کرد: مقررات تازه مهاجرتی در اساس فرق چندانی با فرمان ریاست جمهوری ترامپ که با مقاومت نظام قضایی آمریکا روبرو شد و به شکست انجامید، ندارد اما اضافه کرد که ترامپ بزودی فرمان مهاجرتی تازه ای را با برخی تغییرات صادر خواهد کرد.
انتشار این خبر در آستانه سفر تیلرسون وزیر خارجه آمریکا و جان کلی وزیر امنیت ملی ترامپ به مکزیک نگرانی از افزایش تنش های بیشتر میان دو کشور را بر انگیخت.
در ادامه انتقاد ها و فشار های مربوط به انتصاب استیو بنن به سمت مشاور ویژه ترامپ زمزمه ها و گمانه زنی ها در مورداحتمال برکناری او از این مقام جدی تر شد و برخی تحلیلگران آمریکایی پیش بینی کردند که ادامه این فشار ها ممکن است ترامپ را به سمت چنین تصمیمی سوق دهد.
فرماندهان آمریکایی اعلام کردند که این کشور برای مقابله با داعش در خاک سوریه به نیروهای بیشتری نیاز خواهد داشت.
برغم این که انتصاب مسئولین کاخ سفید آمریکا بطور معمول در حوزه اختیارات مستقل ریاست جمهوری است و به رای اعتماد و تایید سنا نیازی ندارد رسانه ها فاش کردند که رسمیت یافتن سمت مک مستر به عنوان مشاور امنیت ملی ترامپ بدلیل جابجایی او از سمت نظامی به مقام مشاورت امنیت ملی کاخ سفید، به رای اعتماد سنا نیاز خواهد داشت.
در این میان نشریات آمریکایی نوشتند که بر اساس نظر سنجی های تازه در این کشور پوتین در میان آمریکایی ها نسبت به گذشته چهره محبوب تری پیدا کرده است و در عین حال به موضوع بروزگردانی و افزایش پیشرفتگی تجهیزات نظامی ارتش روسیه بازتاب بخشیدند.
مشاوران ترامپ در حمایت از باز نگاه داشتن زندان گوانتانامو این بازداشتگاه را که ترامپ در طول 8 سال ریاست جمهوری خود قصد تعطیل کردن آن را داشت و بدلیل مخالفت جمهوریخواهان موفق به اجرای این تصمیم نشد ،یک منبع و سرمایه اطلاعاتی با اهمیت خواندند و بر ضرورت حفظ آن تاکید کردند.
جنجال های مربوط به خود داری ترامپ از واکنش تند و رضایت بخش نسبت به تهدید های اخیر علیه جوامع یهودی آمریکا همچنان ادامه داشت و با وجود اظهارات روز گذشته او مبنی بر محکومیت این تهدید ها رسانه های آمریکایی این موضع گیری را حاصل فشار های چند روز اخیر دانستند.
استعفای یکی از تحلیلگران امنیتی آمریکا بدلیل بی احترامی های اخیر ترامپ به دستگاه های اطلاعاتی این کشور یکی دیگر از خبرهایی بود که صفحات برخی نشریات را به خود اختصاص داد.
شبد *اروپام* 4*541 * 1528 * ناشر : اسماعیل جهانبخش
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: