« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
آوای رودکوف
یکی از فرهنگ هایی که در جامعه وجود دارد کاشت درخت بر سر قبرها و اطراف امامزاده ها است که امیدواریم جایگزین مناسبی باشد بجای بناها و سایبانهای آهنی و....
پایگاه خبری آوای رودکوف :علیرغم اینکه در بسیاری از روایات مسلمانان را از ساختن بارگاه و ساختمان بر قبر ها نهی کرده اند اما همچنان شاهدیم که در بسیاری از مناطق به این موضوع و خصوصا ساختن سایبان برای قبور توجه خاصی شده است.

در این بین بسیاری وضعیت اب و هوایی را بهانه قرار داده و بر این اساس اعتقاد دارند که برای حضور در قبرستان و کنار اموات خود از گرمای شدید و یا سرمای شدید رنج می برند که پرداختن به اصل موضوع و شرایط آب و هوایی از حوصله بحث ما خارج است اما نکته ای که بنظر می رسد می تواند جایگزین مناسبی برای این عمل باشد کاشت نهال برای متوفی و بر مزار آنها می باشد که البته در بعضی از استانها هم رایج هست.

شاید بتوان گفت که مهم ترین عناصری که محیط مطلوب و مناسب را برای انسان فراهم آورده، آب و گیاه و جانوران است که در این میان نقش درختان برای انسان به جهاتی حیاتی تر است، زیرا درختان ریه های زمین را برای انسان شکل می بخشد. و این گونه است که انسانها بدون درختان نمی توانند زیست مطلوبی داشته باشد و لذا یکی از فرهنگ هایی که در جامعه ما وجود داشت و الان تا حدودی کم رنگ شده کاشت درخت بر سر قبرها و اطراف امامزاده ها است و  این اقدام به واسطه فرهنگ مردم از قدیم الایام  وجود داشت که انتظار می رود با احیای این فرهنگ ضمن صرفه جویی اقتصادی به توسعه فضای سبز در آرامستانها کمک کرد.

گفتنی است اخیرا دو نهال به جای سایبان در کنار آرامگاه ابدی حجت الاسلام یزدانپرست کاشته شده که امید است مقدمه ای برای احیای این فرهنگ باشد.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: