« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷
حیدر العبادی که کشورش یکی از متحدان نزدیک آمریکا است، در کنفرانسی مطبوعاتی تاکید کرد این دستور کسانی را که فداکاری می کنند و کسانی را که با تروریسم می جنگند، مجازات می کند.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از العالم: حیدر العبادی، نخست وزیر عراق روز سه شنبه در انتقاد از دستور دونالد ترامپ،گفت دستور رئیس جمهوری آمریکا برای ممنوع کردن ورود اتباع هفت کشور اسلامی، مجازات کسانی است که با تروریسم مبارزه می کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، حیدر العبادی که کشورش یکی از متحدان نزدیک آمریکا است، در کنفرانسی مطبوعاتی تاکید کرد این دستور کسانی را که فداکاری می کنند و کسانی را که با تروریسم می جنگند، مجازات می کند.

العبادی افزود با این دستور انگشت (اتهام) به طرف قربانیان گرفته شده است.

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه با امضای دستوری ورود اتباع هفت را کشور که اکثریت جمعیت آنها مسلمان هستند، از جمله ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به مدت 90 روز به خاک آمریکا ممنوع کرد. دونالد ترامپ هدف از این دستور را جلوگیری از ورود احتمالی تروریست های اسلامگرای تندرو اعلام کرده است.

پارلمان و وزیر امور خارجه عراق این تصمیم را محکوم کردند و از آمریکا خواستند در آن تجدید نظر کند.

پارلمان عراق همچنین از دولت این کشور تقاضا کرد در صورتی که واشنگتن در این دستور جنجالی تجدید نظر نکند، با آمریکا مقابله به مثل کند.

آمریکا بیش از چهار هزار و 800 نظامی در عراق دارد و از فعالان اصلی ائتلاف بین المللی مبارزه با گروه تکفیری صهیونیستی داعش است که از سپتامبر 2014 از نیروهای عراقی برای مقابله با تکفیری های داعش، حمایت می کند.

نیروی هوایی آمریکا و همچنین مستشاران نظامی آمریکایی در حال حاضر در عملیات زمینی به دولت عراق برای باز پس گرفتن موصل از داعش، کمک می کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: