« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶
گزارش
به نظر نگارنده واگذاری پست‌های مدیریتی به مدیران غیربومی خلاف نیست، چه بسا برخی از این مدیران بیشتر و بهتر از مدیران بومی برای آن شهر دل بسوزانند اما.....
پایگاه خبری آوای رودکوف : اگر چه بحث مدیران پروازی بحث امروز و دیروز نیست اما یکی از مباحث چالش انگیز و قابل تامل در بین مدیران هر شهرستان می باشد که گاها مورد انتقاد مردم و حتی مسولان یک شهر و شهرستان می گردد.

مدیران پروازی به مدیرانی گفته می شود  که پست و مقامشان جایی است و منزل و محل سکونتشان جای دیگر که همین موضوع باعث حرف و حدیث های فراوانی می گردد.

اما از جمله معایب و مشکلات مدیران پروازی می‌توان به استفاده از خودروهای دولتی و مصرف روزانه سوخت و استهلاک آنها، تفویض‌ اختیارات‌ غیرقانونی‌ به‌ زیردستان‌ برای‌ حل‌ و فصل‌ امور در غیاب‌ مدیران‌، خستگی و کسالت ناشی‌ از رفت‌ و آمدها و ....  اشاره کرد.

بعلاوه از انجایی که مدیران پروازی معمولاً خانواده خود را به هر دلیل به محل خدمت خود نمی آورند ، این موضوع باعث می شود تا تمام روزهای هفته را در منطقه ی محل خدمت خود نباشد و این بدان معنی است که  ؛ مدیر مورد نظر، از تمام وقت خود برای خدمت به مردم بهره نمی گیرد.

و شاید بر همین اساس باشد که دولت در بخشنامه ای سراسری آن را منع و تاکید نموده است که از به کار گیری آنها اکیدا خوداری گردد  اما بنظر می رسد واگذاری پست‌های مدیریتی به مدیران غیربومی اگر حاضر به تغییر محل سکونت خود باشند خلاف نیست و چه بسا برخی از این مدیران بیشتر و بهتر از مدیران بومی برای آن شهر دل بسوزانند ولی عکس آن یعنی عدم سکونت آن شخص در محل خدمت بدلایل ذکر شده و بخاطر اینکه مانع از گذاشتن تمام نیروی فرد برای حل مسائل و مشکلات حوزه کاری آن مدیر باشد هم بر اساس عقلانیت و هم بر اساس دستورالعمل صریح دولت ممنوع و ضروری است تا مسولان بالادستی به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: