« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
سی ان ان
شبکۀ سی ان ان در اقدامی عجیب قبل از آغاز مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید، در گزارشی به بررسی این موضوع پرداخت که اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، در جریان تحلیف ترور شود، چه کسی جانشین او خواهد شد؟
به گزارش آوای رودکوف به نقل از العالم؛ برایان تاد، خبرنگار سی ان ان، در گزارش خود گفت بر اساس قانون اساسی آمریکا، اگر رئیس جمهور و معاون او کشته، یا از ادارۀ کشور ناتوان شوند، رئیس مجلس نمایندگان و رئیس موقت سنا جای آنان را خواهد گرفت.

از سوی دیگر، اگر حادثه ای برای رئیس جمهور رخ دهد، وزرا، از جمله وزیر خارجه، کار خود را به شکل طبیعی ادامه خواهند داد.

در این گزارش آمده است که اگر رئیس جمهور منتخب در روز تحلیف خود کشته شود، شرایط پیچیده تر خواهد شد. در این حال، وزرای اوباما از جمله جان کری، وزیر خارجه، مناصب خود را ترک می کنند، این در حالی است که مجلس سنا هنوز با گزینۀ ترامپ برای وزارت خارجه یعنی رکس تیلرسون موافقت نکرده است.

از بعد از ظهر روز تحلیف، معاون وزارت خارجه در امور سیاسی و نمایندۀ دولت اوباما، تام شتنون، به شکل موقت وظایف وزیر خارجه را بر عهده خواهد گرفت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: