« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶
یاداشت-حجت الاسلام موحد
حجت الا سلام موحد: از همه عزيزاني كه به هرشكلي به اينجانب لطفي دارند تقاضامندم از نوشتن جوابيه به افرادي كه حتي به بنده هتاكي هم بنمايند بپرهیزند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ حجت الاسلام سید محمد موحد در یاداشتی با اشاره به شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد در قبل و بعد از انقلاب از عموم مردم و خاصه از هواداران خود درخواست نموده تا حول محور وحدت و به منظور توسعه و پیشرفت استان از ارائه نقدها، تخریب ها، تهمت های با رنگ و بوی سیاسی، جناحی، قومی و قبیله ای خوداری نمایند

متن یاداشت ایشان به شرح زیر است:

با سلام و صلوات بر حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفي و اهلبيت معصومبن ( ع ) وبا آرزوي طول عمر باعزت افزون براي مقام معظم رهبري و مسئولين و خدمتگزاران صديق نظام مقدس جمهوري اسلامي  وهمچنين عرض ادب به پيشگاه مردم شريف استان كهكيلويه و بويراحمد بالاخص شهرستانهای کهکیلویه ، بهمئی ، لنده و چرام .

شاید بدلیل جمیع حوادث و اتفاقاتی که بر حقیر طی مدت اخیر گذشت ، کمتر توفیق حاصل شد که با شما مردم شریف و بزرگمنش بصورت رو در رو همکلام شده باشم ، هرچند از هر فرصتی برای عرض ارادت نهایت استفاده را برده ام.

 اما در این اوضاع و احوال بدلیل شرایط حساس ملی، منطقه ای و جهانی که قطعا منطقه ی محروممان کهگیلویه ی بزرگ نیز متاثر از آن خواهد بود، لازم دیدم از طريق رسانه هاي مكتوب و فضاي مجازي مطالبی را به عرض عموم همشهریان و عزیزان برسانم .

آنانکه سالهای بیشتری از عمر گرانقدر خود راسپری کرده و شاید گرد سفیدی بر موهایشان نشسته باشد شرایط عمومی کهگیلویه همیشه سربلند را در سه یا چهار دهه گذشته بهتر بیاد دارند . شرایط و محرومیتی بر منطقه حاکم بود که شاید تصورش برای نسل جوانتر، غیرقابل باور باشد . در زمانه ایکه حتی مراکز اندک شهری، بخشها و روستاها از ابتدائی ترین راههای دسترسی محروم بودند، اندک مراکز درمانی را پزشکان هندی و پاکستانی پوشش میدادند . از برق و آب آشامیدنی اصلا خبری نبود چه برسد به مخابرات و وسایل ارتباطی و رسانه ای . .

بیشتر دانش آموزان مستعد بعد از پایان دوره ابتدایی بعلت نداشتن امکان مهاجرت جهت ادامه تحصیل ناچار به ترک تحصیل می شدند .

حرف از گازرسانی در حالیکه اولین و بزرگترین خط لوله سراسری دل منطقه ما را می شکافت خواسته ای بزرگ و به ظاهر دست نیافتنی بود و قص علی هذا .. .

از نبود حداقل امکانات هرچه گفته شود باز کاهی است در مقابل آن کوه بلند بی عدالتی و نداشتن ها، اما به لطف خدا و رهبری امام (ره) و همدلی و شور وصف ناپذیر مردم ، انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی رسید و با وجود تحمیل اتفاقات اولیه انقلاب و جنگ هشت ساله , کم کم قدم هایی برداشته شد که در این مسیر صعب و پردردسر ، فرزندان رشید دیارمان اندک اندک پله های رشد و ترقی را طی کردند .

امروز هرچند باکمال مطلوب صدها فرسنگ فاصله داریم  ولی بحمدالله تقریبا دیگر همه جای این دیار از حداقل امکانات معیشتی و زندگی متعارف برخوردار است , با اینحال امروز مسئله اشتغال دغدغه همه مسئولین می باشد .

 اگر فقط چهاردهه پیش برای استخدام یک کارگزار معمولی ناچار به استخدام غیربومی های مدرک دار می شدند اما امروز به لطف امکانات نظام مقدس جمهوری اسلامی درتمامی دوره ها و استعدادهای درخشان و برجسته فرزندان این دیار هزاران فارغ التحصیل مقاطع کارشناسی و بالاتر را در این منطقه داریم که برای عملی نمودن دانسته های علمی خود حاضر به خدمت در دورترین نقاط کشور و در سخت ترین شرایط هم می شوند . بطوریکه آمارهای غیر رسمی حاکی از آن است که در  10 سال گذشته چندین هزارنفر از کهگیلویه بزرگ برای اشتغال در دستگاههای مختلف عازم سایر نقاط میهن اسلامیمان نیز شده اند .

جهت جلوگیری از اطاله ی کلام ، مختصرا لازم می دانم به عرض برسانم که در این شرایط خاص و در این برهه زمانی، شخصا معتقد و متعهدم که مصلحت منطقه را در ارائه نقدها، تخریب ها، تهمت ها، چند دستگی ها و تفرقه ها آنهم با رنگ و بوهای سیاسی، جناحی، قومی و قبیله ای نمی بینم .

این حقیر سخت بر این باورم که این روزها برخی مباحث کلامی یا اظهار نظرهای مکتوب در فضای مجازی یا نوشتاری ، این جامعه را بیش از گذشته به سوی چند دستگی سوق می دهد
 اما خالصانه و از روی صدق عقیده کما فی السابق بر این باور پای می فشارم که جامعه ی بالغ، تحصیل کرده ،متخصص و صد البته متعهد این منطقه باید تمام سعی و تلاش خود را درجهت وحدت و یگانگی  آحاد مردم از هر طیف و جناح سیاسی و یا گروه های قومی و قبیله ای مبذول فرمایند .
شما مردم شریف این دیار زجر کشیده و محروم ، خادم همیشگی خود را با توجه به الطاف و محبت های بی نظیرتان چهار دوره با آرای بالا به عنوان نماینده و خدمتگزار راهی مجلس شورای اسلامی نموده و مسؤلیتی خطیر بردوشم نهادید .

این بار نیز همچون گذشته و در همه ی سنوات بر این عقیده راسخ بوده و خواهم ماند که آنچه به عنوان ماحصل انتخاب مردم از درون صندوق های رای بیرون آمد و به تایید مراجع اجرایی و نظارتی رسیده باشد باید مورد احترام همه ما باشد واولويت اول ، پيشرفت همه جانبه منطقه واستان باشد و تاكيد دارم همانگونه كه پس از تاييد انتخابات مجلس شوراي اسلامي توسط نهادهاي ذيربط رسما اعلام نمودم براي اعتلا و پيشرفت منطقه  آمادگي ارائه هرگونه همكاري را دارم اكنون نيز يادآور ميشوم همه تجربيات سالهاي خدمتگزاري خود در ادوار مختلف مجلس شوراي اسلامي و دستگاههاي قضايي را در صورت درخواست ، باكمال افتخار در اختيار مديران ارشد و نمايندگان استان در مجلس قرار ميدهم تا سهمي در ادامه شكوفايي و پويايي منطقه داشته باشم  ، باشد كه در كنار هم و دست دردست يكديگر به هدف نهايي كه همانا رسيدن به كهكيلويه و بويراحمد در شان اين مردمان شريف هست برسيم .

خاطر نشان مي سازم لازمه رسيدن به اين هدف ، پرهيز از بيان و رفتارهايي است كه آرامش روحي و رواني جامعه را نشانه ميرود . پيشنهاد ميدهم نخبگان ، دانشگاهيان ، انديشمندان و همه آناني كه احساس ميكنند ميتوانند گامي براي نيل به اهداف مذكور بردارند دست بقلم برده و در اين راه پيشنهادات و راهكارهاي خود را ارائه دهند . نبش قبر كردن اتفاقات و رويدادهاي انتخاباتي و تحولات سياسي جز ايجاد كدورت در بين آحاد جامعه رهاوردي نداشته و مديران ، مسئولين و صاحبنظران را بجاي تفكر بر اولويتها ، درگير مسائل فرعي مي نمايد .

بسهم خود اعلام ميدارم هر مطلب و نوشتاري در حمايت  يا در جواب نقدهاي منتشره در رابطه با اينجانب و يا خداي ناكرده در تخريب هر يك از مسئولين ونمايندگان استان در رسانه ها و فضاي مجازي درج ميگردد صرفا نظر شخصي نگارنده مي باشد و از هر مطلب و بياني كه سبب ايجاد ياس و فاصله گرفتن از راه اصلي ( كه همانا پيشرفت و آباداني منطقه هست ) گردد اعلام برائت مي نمايم ، شدیدا محکوم میکنم و خلاف اخلاق و آموزه های دینی میدانم .

لذا از همه عزيزاني كه به هرشكلي به اينجانب لطفي دارند تقاضامندم از نوشتن جوابيه به افرادي كه حتي به بنده هتاكي هم بنمايند بپرهیزند. همانگونه كه قبلا ودرموارد متعدد اعلام نموده ام ، اظهار نظرات و مواضع اينجانب صرفا از طريق كانال رسمي تلگرام  اعلام ميگردد مضافا اينكه بنده هيچگونه صفحه شخصي ديگري در فضاهاي مجازي ديگر از جمله فیس بوک و اینستاگرام ندارم .

خدايا آن ده كه آن به
سيد محمد موحد
11 ديماه 1395
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین