« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹
اخبار داعش
یک فرمانده ارتش عراق روز چهارشنبه اعلام کرد که 60 تروریست داعش در ضدحمله نیروهای ارتش علیه تروریست ها در شمال موصل کشته شدند.
 به گزارش آوای رودکوف به نقل از پایگاه خبری المدی پرس، علی الفریجی مسئول محور شمالی عملیات آزادسازی استان نینوا از اشغال تروریست ها گفت: نیروهای تیپ 16 نیروهای ارتش عراق توانستند حمله تروریست های داعش به منطقه بعویزه در شمال موصل را دفع کنند که در این ضد حمله 60 تروریست داعش کشته شدند.

وی افزود: در ضد حمله نیروهای عراق 5 دستگاه خودروی بمبگذاری شده که توسط عناصر انتحاری هدایت می شد، نیز منهدم شد.

همچنین روز گذشته نیز یگانی از نیروهای اطلاعات نظامی عراق نیز توانست شش کارگاه متعلق به تروریست های داعش را که از آن برای ساخت بمب و بمب گذاری خودروها در عملیات نینوا در منطقه کوکجلی واقع در شرق شهر موصل استفاده می کردند، شناسایی و ضبط کنند.

این کارگاه ها حاوی صدها بمب و خمپاره و مواد منفجره بوده که داعشی ها قصد داشتند از آن در هدف قرار دادن آوارگان و نیروهای امنیتی عراق استفاده کنند.

نیروهای نظامی عراق در موصل پیشتر نیز بیش از 100 هزار گلوله خمپاره از یک کارگاه ساخت مواد منفجره کشف کردند که گروهک تروریستی داعش در نظر داشت از آنها برای حمله به این نیروها و مردم غیرنظامی در مناطق آزاد شده استفاده کند.

بر اساس این گزارش، استان نینوا از 17 اکتبر 2016 شاهد عملیات نظامی گسترده ای به منظور بازپس گیری شهر موصل است که داعش در ژوئن 20144 آن را به اشغال خود درآورد.

نیروهای مشترک عراق در زمینه آزادسازی شماری از شهرها و مناطق به پیشرفت قابل توجهی دست یافتند و دولت عراق نیز متعهد است تا از تاسیسات زیربنایی موصل محافظت کرده و آوارگان را به مناطق آزاد شده بازگرداند.
منبع: خبرگزاری ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: