« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
یاسوج
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت:شاخص های سلامت استان از بهترین شاخص های دانشگاه های هم تیپ است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج ؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد، از کاهش آمار مرگ ومیر نوزادان در استان خبر داد و گفت: شاخص های سلامت استان از بهترین شاخص های دانشگاه های هم تیپ است و حتی شاخص های مرگ و میر کودکان و نوزادان از متوسط کشوری نیز کمتر است.

رضا چمن که در آئین تکریم و معارفه رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد سخن می گفت با بیان اینکه مدیریت عبارت است از علم و هنر بکارگیری و جذب منابع در جهت نیل به اهداف سازمانی، افزود : در نظام سلامت که اهداف حیاطی و تعیین کننده سلامت جامعه می باشد، باید با دقت و ظرافت تغییرات مدیریتی صورت گیرد.

دکتر رضا چمن اظهار داشت : نظام دانشگاهی را باید بر مدار علمی هدایت و از حواشی فرسایشی بی حاصل، پرهیز کرد.

وی با بیان اینکه پایش و نظام ارزشیابی در نظام سلامت تعریف شده است و بر اساس اصول و مبنا استوار شده است، افزود: در نظام سلامت سطح بندی خدمات تعریف شده است که باید بر اساس شاخص بیان شود و شاخص های بهداشتی را باید بر اساس استاندارد مورد انتظار ارزیابی کرد.

ایشان با اشاره به اینکه باید با ابتکار، خلاقیت، نوآوری و انعطاف پذیری در انتخاب راه حل با رویکرد حل مسأله پیش برویم، ادامه داد: باید نقطه ضعف ها را ارزیابی، تحلیل و اولیت بندی کرد و برنامه عملیاتی مداخله طراحی و آن را اجرا کرد.

وی تأکید کرد: انتظاری که از مدیران دانشگاه و مراکز بهداشتی می رود این است که پاسخگوی شاخص ها باشند.

شاخص های سلامت استان از بهترین شاخص های دانشگاه های هم تیپ است

وی در خصوص شاخص های سلامت، عنوان کرد: شاخص های سلامت استان از بهترین شاخص های دانشگاه های هم تیپ است و حتی شاخص های مرگ و میر کودکان و نوزادان از متوسط کشوری نیز کمتر است.

دکتر چمن ادامه داد: در برنامه تحول سلامت، وزارت بهداشت از هفت برنامه تحول سلامت بعد از ارزیابی مشخص نمود که دانشگاه علوم پزشکی استان در بین دانشگاههای هم تیپ، بالاتر از استان های دیگر قرار دارد و همچنین در پنج تا از شاخص ها بهتر از متوسط کشوری عمل نموده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین نعمتها این است که بتوانیم دردی را از مردم درمان کنیم و این توفیقی است که خداوند به ما ارزانی داشته تا بتوانیم در عرصه سلامت نقش آفرینی کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: