« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
سیاسی
عضو هیات موسس جبهه جمهوری : ما در راه رسیدن به این اهداف از هرکس که بخواهد ما را همراهی کند استقبال می‌کنیم، اگر اصولگرا باشد و بیاید قدمش روی چشم، اصلاح‌طلب متدین باشد همینطور و از دیگر گروه‌های مردمی هم باشد استقبال می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از وطن امروز ؛ جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی آمده تا کلیشه‌های رایج در فعالیت‌های سیاسی در کشور را بر هم زند. این جبهه تشکیل شد تا علاوه بر تغییر وضع موجود و مقابله با رانت و فساد، همچون اوایل انقلاب مردم را در انتخاب‌ها و تصمیم‌گیری‌ها شریک کند. این را می‌توان هم در بیانیه و مراسم افتتاحیه و هم در مواضع و اظهارنظرهای هیات موسس این جبهه که مورد حمایت بسیاری از نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی و فرهنگی قرار گرفت، یافت.

سید علیرضا مرندی، یکی از اعضای هیات موسس جبهه جمهوری، فعالیت این جبهه را «یک کار مردمی» و با هدف افزایش کارآیی نظام جمهوری اسلامی می‌داند. او از برگزاری همایش‌‌های مردمی در سراسر کشور گفته و برای رسیدن به هدف جبهه، از ورود هر فرد، حزب و جریان به جبهه مردمی استقبال کرده است. علیرضا مرندی عضو هیات موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با دانا، درباره برنامه این جبهه در آینده اظهار داشت: ما هنوز کار گسترده‌ای انجام نداده‌ایم و قرار است یک کار مردمی را آغاز کنیم و جلسات و مجامع بزرگی هم در سراسر کشور توسط خود مردم تشکیل خواهیم داد. وی افزود: ما در این جبهه فقط به دنبال اصولگرایی نیستیم، چرا که اگر اینطور بود با همان نام اصولگرایی فعالیت می‌کردیم، عده‌ای از مردم هم قرار است به ما بپیوندند و در انتخاب‌ها و تصمیمات شریک باشند. عضو هیات موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه هدف این جبهه انتخاب کاندیدای ریاست‌جمهوری نیست، تصریح کرد: بالاخره یک فردی به عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری انتخاب می‌شود، اما هدف اصلی ما افزایش کارآیی نظام جمهوری اسلامی است و رئیس‌جمهوری هم که انتخاب می‌شود باید بتواند وضع موجود را تغییر دهد و اگر غیر از این باشد فرقی نخواهد کرد که چه کسی رئیس‌جمهور باشد. مرندی گفت: الزاما قرار نیست در این جبهه فقط از اصولگرایان استفاده کنیم، ما به دنبال این هستیم که مردم در کارها دخیل باشند و تصمیم بگیرند، هدف ما تلاش برای کارآیی هرچه بیشتر نظام جمهوری اسلامی، از بین بردن رانت و فساد و ایجاد خلوص اوایل انقلاب در مردم و مسؤولان است تا بتوانیم انقلاب را به جایگاهی که مدنظر رهبر معظم انقلاب است، برسانیم. وی در پایان اظهار داشت: ما در راه رسیدن به این اهداف از هرکس که بخواهد ما را همراهی کند استقبال می‌کنیم، اگر اصولگرا باشد و بیاید قدمش روی چشم، اصلاح‌طلب متدین باشد همینطور و از دیگر گروه‌های مردمی هم باشد استقبال می‌کنیم.

دعوت برای مقابله با وضعیت کنونی
یکی از اصلی‌ترین دلایل تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب، تغییر وضع موجود کشور است. آنان تمرکز خود را بر مشکلات اقتصادی و فشار ناشی از آن بر سفره مردم گذاشته‌اند. در همین راستا یحیی آل‌اسحاق، عضو هیات مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از مدیران و اقتصاددانان برای رفع مشکلات اقتصادی دعوت کرد در این جبهه دور هم جمع شوند و به این مشکلات رسیدگی کنند. آل‌اسحاق با بیان اینکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برآمده از تمام گروه‌ها و جریان‌های وفادار به انقلاب اسلامی است، گفت: این جبهه به هیچ عنوان مشمول یک جناح نبوده و نیست. وی با بیان اینکه جبهه مردمی انقلاب اسلامی خواهان وحدت حداکثری تمام نیروها و مدیران انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ضرورت‌ها و اولویت‌ها که برای تشکیل جبهه مردمی انقلاب اسلامی احساس می‌شد مباحث معیشتی و اقتصادی مردم بود؛ این جبهه می‌خواهد تمام مدیران و اقتصاددانان کشور را برای رفع مشکلات اقتصادی و مشکلات تولید کشور دور هم جمع و متحد کند. این اقتصاددان تأکید کرد: پیش‌بینی ما این است که همه گروه‌ها و نیروهای انقلاب اسلامی برای دفاع از حقوق مردم و مقابله با وضعیت کنونی دعوت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را بپذیرند، چرا که ما منتقد وضع موجود بوده و هستیم.

تداوم موج حمایت
جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی روز یکشنبه با حضور 10 چهره نمادین متعلق به جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در مجموعه فرهنگی سرچشمه، محل دفتر مرکزی حزب جمهوری اعلام موجودیت کرد. ساعاتی از اعلام موجودیت این مجموعه مردمی نگذشته بود که 210 نفر از نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی و فرهنگی از این جبهه مردمی حمایت کردند. علاوه بر این در روزهای گذشته بسیاری از چهره‌های سیاسی در صفحات اجتماعی و مصاحبه‌های خود از این جبهه مردمی حمایت کردند. روز گذشته نیز جمعی از اعضای دولت‌های نهم و دهم با امضای بیانیه اعلام موجودیت «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» از این حرکت خودجوش مردمی حمایت کردند. به گزارش تسنیم، در این لیست اسامی 14 وزیر و مدیر دولت‌های نهم و دهم همچون اسدالله عباسی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ابراهیم عزیزی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور، مجید نامجو وزیر نیرو، مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمود فرشیدی وزیر آموزش‌وپرورش، لطف‌الله فروزنده معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، عبدالرضا مصری وزیر رفاه و تامین اجتماعی، فرهاد رهبر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، رستم قاسمی وزیر نفت، رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید، مهرداد بذرپاش رئیس سازمان ملی جوانان و محمود بهمنی رئیس‌کل بانک مرکزی به چشم می‌خورد.

تدوین اساسنامه در روزهای آتی
جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اولین نشست خود را عصر روز گذشته با نمایندگان ملت برگزار کرد. محمدعلی پورمختار، نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» از برگزاری نخستین جلسه مقدماتی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» خبر داد و گفت: این نشست عصر سه‌شنبه برگزار شد.
وی با بیان اینکه جمعی از نمایندگان در این نشست حضور داشتند، ادامه داد: در جلساتی که در روزهای آینده برگزار می‌شود اساسنامه و مانیفست «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» تدوین و رونمایی می‌شود.
 

روایت طالب‌زاده و دستجردی از فتنه 88
نادر طالب‌زاده و مرضیه وحیددستجردی، 2 عضو هیات موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی به بررسی نقش غربی‌ها در جریان فتنه ۸۸ پرداختند. نادر طالب‌زاده، مستندساز با بیان اینکه همه تمرکز «سی‌ان‌ان» در جریان فتنه ۸۸ سقوط نظام بود، افزود: در آن زمان «سی‌ان‌ان» برنامه‌ای به اسم بحران ایران درست کرد و تمام برنامه‌هایش را تعطیل کرد. وی با اشاره به اینکه در ایام فتنه هر روز برنامه‌سازی‌های «سی‌ان‌ان»  را رصد می‌کرده است، ادامه داد: هر روز «سی‌ان‌ان» را رصد می‌کردم تا اینکه از وقوع یک اتفاق دروغ در میدان بهارستان خبر داد و «پرس‌تی‌وی» آن را آشکار کرد. مرضیه وحیددستجردی، دیگر عضو هیات موسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» درباره نقش رسانه‌های غربی در جریان‌سازی فتنه  ۸۸ به «قدس آنلاین»، گفت: بروید و فیلم «فرانک آندروود» را ببینید تا بدانید نقش غربی‌ها چیست. سیاستی که در داخل خود کشورهای غربی است و سعی می‌کنند نظیر آن را در سایر کشورها هم پیاده کنند اما ما نباید خام شویم و باید آگاه باشیم. فرانک آندروود بازیگر نقش اول فیلم «خانه پوشالی» است که بتازگی از شبکه نمایش پخش شده است. وی در این سریال با استفاده از ترفندهای کثیف و شیوه‌های غیراخلاقی رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود و همین روند را در ریاست‌جمهوری آمریکا ادامه می‌دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: