« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳
شهرستان لنده
آبدار آبفای شهری لنده پس از مراجعه برای قطع انشعاب آب یک ساختمان، در اقدامی ناباورانه یک اصلح درخت را برای رسیدن به لوله آب قطع کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف  از لنده، در روزی که شهر لنده میزبان اجرای طرح «جنگلانه» و کاشت بذر درختانی همچون بادام کوهی و بلوط بوده درختی به ثمر نشسته در گوشه‌ای دیگر از این شهر مورد بی مهری قرار گرفت و در اقدامی نا باورانه قطع شد.

طرح ملی جنگلانه برای حفاظت و حراست از جنگل‌ها و مراتع از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده در کوه‌های مشرف بر شهر لنده اجرایی شد.



قطع انشعاب آب یکی از روش‌های معمول و مرسوم اداره آب و فاضلاب در سطح شهر و روستا برای دریافت مطالبات از مشترکان بوده که این بار با بی احتیاطی آبدار و کارمند اداره آبفای شهری منجر به قطع درختی ثمری در شهر لنده شد.

آبدار و کارمند اداره آبفای شهری لنده امروز در حالی که به دنبال لوله آب یک ساختمان می‌گشت تا انشعاب آن را قطع کند بدون توجه به جایگاه کنتور اقدام به قطع درخت ثمری کرده که این موضوع نارضایتی مالک ساختمان و مردم  را فراهم نموده است.



عادل مرادی بخشدار مرکزی در واکنش به اقدام غیر موجه آبدار و کارمند آبفای شهری لنده گفت: قطع یک درخت در روزی که صدها انسان برای غرس یک نهال تلاش می‌کنند موجب نگرانی مردم و مسؤولان خواهد بود.

وی افزود: تلاش روز افزون برای فرهنگ‌سازی و حمایت از کاشت درخت و جنگل‌ها امری است که شاید  سال‌ها و روزها کار و فعالیت شبانه‌روزی می‌طلبد.



بخشدار مرکزی لنده ادامه داد: امروز شورای اداری شهرستان به همراه تعداد زیادی از مردم و بسیجیان و دانش‌آموزان و سازمان‌های مردم نهاد توانستند بیش از 200 کیلوگرم بذر درختانی را بکارند که شاید سه الی چهار سال برای رشد و نمو آن وقت و هزینه باید صرف شود.

مرادی تصریح کرد: زمانی که مردم ما با رغبت و عشق و علاقه و در جهت زیباسازی منطقه خود اقدام به کاشت درخت و نگهداری آن می‌کنند همه باید برای تشویق آنان گام برداریم تا به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی در ادامه به اقدام آبدار آبفای شهری لنده نیز اشاره کرد و گفت: آبداران و یا هر شرکت خدماتی دیگر باید نیروهای خود را در خصوص برخورد با مشترکان و یا نحوه قطع و وصل خدمات آگاه و آشنا سازند.



مرادی با بیان اینکه به جد پیگیر موضوع خواهد بود افزود: همه باید بدانیم که قطع یک درخت به مثابه مرگ یک انسان بوده و هیچ اقدامی نمی‌تواند قطع یک درخت را توجیه کند.


لازم به ذکر است که محل عبور لوله آب بیش از 2 متر با درخت فاصله داشته و آبیاری آن تنها با فاضلاب آبسردکن صورت می‌پذیرفت.



در ادامه واکنش سایتهای استان را در این خصوص می خوانیم.

سایت تابناک :روز جنگلانه برای این درخت بد یمن بود! + تصاویر
فارس:لزوم فرهنگ‌سازی برای حمایت از جنگل‌ها و کاشت درخت در شهرستان لنده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: