« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۷۷۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
یادداشت -سجاد دانش فرد
نباید توقع داشت که جوانان و دانشجویان انقلابی در برابر عملکرد ضعیف بعضی از مسئولین سکوت کنند وظیفه جوان و دانشجو روشنگری است.
پایگاه خبری آوای رودکوف-سجاد دانش فرد:افراد، مسئولین، خودشان را در معرض نقد و انتقاد قرار بدهند و پاسخگو باشند و پاسخ بدهند و تبیین کنند. خیلی از اوقات اگر چنانچه یک انتقادی به کسی بشود، این فرصتی است برای او که بتواند ذهن ها را روشن کند، تبیین کنند، حقیقت را بیان کنند؛ خیلی چیز خوبی است.۱۳۸۸/۰۳/۲۹
(مقام معظم رهبری)

باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در لزوم پاسخگو بودن مسئولین به درخواست ها و مطالبه گری مردم خصوصا جوانان انقلابی به نظر می رسد در فضای عمومی جامعه بحث مطالبه گری حلقه گمشده ای است که با عنوان های خاصی سعی در فراموشی آن می شود.

اخیرا در فضای رسانه ای و شبکه های اجتماعی موضوعاتی از طرف جوانان انقلابی شهرستان بهمئی بحث مطالبه گری از مسئولین و نماینده مجلس حوزه سرزمینی مطرح می شود. نفس وجود مطالبه گری موضوع خوبی است .

مطالبه گری باعث می شود مسئولین جامعه اسلامی در نقد های وارده و مطالبات جوانان عملکرد خود را شفاف بازگو نمایند و این شفافیت باعث می شود که شبهات وارده به عملکرد آنان پاسخ داده شود. مهمترین خصیصه جوان انقلابی خصوصا دانشجوی انقلابی در دیدگاه رهبر معظم انقلاب مطالبه گری و داشتن روحیه و نشاط فراوان است.

نباید توقع داشت که جوانان و دانشجویان انقلابی در برابر عملکرد ضعیف بعضی از مسئولین سکوت کنند .وظیفه جوان و دانشجو روشنگری است. رسانه ابزاری است در اختیار ما که باید درست از آن استفاده کنیم .

کسی قصد ندارد فقط شانتاژ رسانه ای کند. فضای مجازی و رسانه ها به افکار مردم در سطح حقیقی جامعه جهت میدهند. ابزاری هست که بتوان موضوع مطالبه گری را شروع کرد. اخیرا توسط امام جمعه محترم شهرستان بهمئی بحث سهم خواهی از نفت شهرستان مطرح شده است. البته مطالبه گری در زمینه های مختلف قابل بحث است. از یک موضوع خاصی باید شروع شود. قضیه نفت و سهم شهرستان نقطه شروع خوبی برای مطالبه گری است. از همه جوانان انقلابی خصوصا قشر دانشجوی شهرستان بهمئی خواهانیم که به دوستان خود در عرصه مطالبه گری بپیوندند و در موضوعات و عرصه های مختلف به حقوق از دست رفته خود دست پیدا بکنند.

به نظر این حقیر روح مطالبه گری عاری از هرگونه شک و شبهه است. مطالبه گری باید ها و نباید های را شامل می شود که این باید ها و نباید ها به شرح زیر می باشد.

1_مطالبه گر باید بر حوزه ای که خواهان مطالبه گری است اشراف کامل داشته باشد. بدون اطلاعات دقیق نمیتوان قضاوت کرد.
 
2_شخص مطالبه شونده باید از مطالبه گری استقبال کند. طبق سخنان رهبری معظم انقلاب نقد و مطالبه گری باعث شفافیت در عملکرد مسئولین می گردد. پس مسئولین ما نباید از مطالبه گری هراسی داشته باشند.

3_فضای مطالبه گری  باید عاری از هرگونه فضا سازی های منفی باشد. و تا صحت و سقم یک موضوع مشخص نشود رسانه ای نشود.

4_مطالبه گری  باید در سطح حقیقی و مردم عادی اتفاق بیفتد نه فضای رسانه ای و مجازی
5_مطالبه گری با حمایت مردم و مردمی باشد.

6_مسئولان سیاسی و اقتصادی نباید مطالبه گری جوانان را با عناوینی از جمله افراطی گری و تند روی قلمداد کنند این بدترین قضاوت در مورد مطالبه گری است.

7_درفضای مطالبه گری نباید بهانه ای برای تضعیف عناصر انقلابی و جوانان به دست کسی داد.
8_روح مطالبه گری همراه با برادری و خیرخواهنه باید باشد با فضای دشمنی و مچ گیری نمیتوان مشکلی را حل کرد.

9_درپایان همه مسئولین افراد،و بزرگان شهرستان خود را آماده پذیرش چنین موضوعی از طرف جوانان کنند. که این شور و نشاط در جوانان از بین نرود و با محافظه کاری ،روحیه انقلابی گری ،عدالت خواهی و در راس همه مطالبه گری به فراموشی سپرده نشود.

«ودر پایان سخنی زیبا از مقام معظم رهبری در مورد مطالبه گری جوانان»

"""جوان باید مطالبه کند، باید احساس کند که این مطالبه سودمند است، ثمربخش است؛ و تشویق بشود بر این مطالبه و باید احساس کند که او فقط مسئولیتش طرح سؤال و پرتاب کردن یک شعار نیست، که بگوید خوب، ما کار خودمان را کردیم؛ نه، پیگیری کردن، مطالعه کردن، درباره‌ی مسئله اندیشیدن، آن را پخته کردن، راهِ کارِ اجرائی را برای آن جستجو کردن، برای طرحش با مراکز دست‌ اندر کار و مجری تلاش کردن و فعالیت کردن و بالاخره خود وارد میدان کار شدن، اینها جزء وظایف و تکالیف جوان ماست که این را هم بایستی جوان ما درک کند؛ در کنار آن مطالبه و طلبگاری و مدعا داشتن که عرض کردیم""".۱۳۸۶/۰۷/۱۷
(مقام معظم رهبری.)
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
0
درود سجاد جان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0
0
ادامه بده .
محمدهادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
0
0
با عرض ادب واحترام سلام،جناب آقای حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، اینجانب محمدهادی قربانی،فرزند اکبر،من ۳۰سال سن دارم، چندین سال نامزد دارم،ولی بعلت مشکلات مالی (اجاره نشینی و کارگری)نمی توانم ازدواج کنم مدتی هم هست،بعلت گران شدن مصالح ساختمانی_ کار،کارگری هم کم شده،من نیز فن خاصی جز کارگری بلد نیستم،اطرافیانم هم توان مالی کمک به من را ندارند تا ازدواج کنم،ضامن برای وام هم ندارم اگر شخصی ضامنم شود توان پرداختن قسط ها را ندارم،تصمیم گرفتم برای شما نامه بفرستم،شاید فرجی شد رهبر عزیزم.
خواهشمندم اگر امکانش هست به من کمک مالی شود تا از فکر و سردرگمی دربیام ازدواج و زندگی بهتری کنم مدتی هست اجاره خونه برام مشکل بزرگ شده،اگر حتی به اندازه اجاره خونه به من کمک مالی کنید،یه مشکل از مشکلات بزرگ من را حل کردید بخدا روم نمیشه اینها حضوری به شخصی بگم.
بهزیستی و کمیته امداد هم رفتم حضوری ولی کمکم نکردن.
.شماره تماس من ۰۹۳۳۶۱۶۶۴۷۷ مجبور نبودم شماره عابرم نمیفرستادم،شماره عابر بانک ملت(۶۱۰۴۳۳۷۸۵۹۷۷۶۹۹۷)بنام محمدهادی قربانی.
تو راخدا کمک کن
موفق،سربلند و سلامت باشی در پناه الله خیلی ممنون و متشکرم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: