« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
در گفتگو با "آوای رودکوف" عنوان شد
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از اجباری شدن انجام مشاوره و آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج در این استان خبر داد.
پایگاه خبری آوای رودکوف : مدیر کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار" پایگاه خبری آوای رودکوف"از وجود 18500  معلول در این استان خبر داد و گفت: اولویت نخست بهزیستی، پیشگیری از معلولیت و افزایش آمار معلولان است.

سید علیرضا موسوی امجد  با بیان این مطلب که معلولیت گاهی بر اثر بیماری یا سانحه و گاهی ناشی از اختلالات ژنتیکی است، خاطر نشان کرد: ما باید به سمتی برویم که آثار ناشی از عوارض این اختلالات را کم رنگ‌تر کنیم.

وی در ادامه گفت: استان ما از نظر تعداد معلولیت آمار بالایی دارد و ما حدود 18500معلول داریم  که اغلب آنها ناشی از عوامل ژنتیکی است.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما باید این روند افزایشی و نرخ معلولیت را کاهش دهیم و در جهت تحقق این امر با استانداری کهگیلویه و بویراحمد ؛ دانشگاه علوم پزشکی و ثبت اسناد تفاهم نامه ای را امضا کرده ایم و مصوب شد که همه ی افرادی که قصد ازدواج دارند  باید قبل از اینکه به دفاتر اسناد  مراجعه نمایند  حتما گواهی مشاوره ژنتیک را داشته باشند تا با این قدم بتوانیم در جهت مبارزه ی با معلولیت گام برداریم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین