« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
بازنشر/گفتگوی اختصاصی "آوای رودکوف"با شخصیت عراقی
شخصیت عراقی و استاد دانشگاه هلند در باره سردار قاسم سلیمانی نیز می گوید : ژنرال سلیمانی روی چشم ما جا دارد و اگر او و امثال او نبودند الان گروههای تکفیری و داعش کربلا و نجف را نیز از ما می گرفتند.
پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ پیاده روی اربعین حسینی دستاوردهای زیادی در ابعاد مختلف داشت که در  بعد سیاسی ؛ مراسم اربعین حسینی نمایشی باشکوه از شور و شعوری است که می‌تواند راه درمان بسیاری از دردهای جهان اسلام باشد چراکه این‌راهپیمایی، موجب نزدیکی قلوب و یکی از مهم‌ترین عوامل تحقق وحدت مسلمانان جهان است.


و بدون شک محبت و دوستی مسلمانان در جریان راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و انسجام و اتحاد آن‌ها و احساس غرور و نشاطی که برای مسلمانان در چنین فضایی ایجاد می‌شود، مهم‌ترین جلوه و دستاورد این آیین عظیم حسینی است که باید قدر آن‌را دانست و آن‌را پاس داشت.

در همین راستا خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ گزارشی از مهمانی یکی از شیعیان عراقی را تقدیم حضورتان خواهد نمود:

عصر یکی از روزهایی که در مسیر نجف به کربلای معلی قرار داشته ایم توسط مردی میانسال به خانه اش دعوت شدیم .وی صادقانه و با تمام وجودش از زائران امام حسین (ع) پذیرایی نموده که بعد از اقدام به پذیرایی و شام و شستشوی لباس های زائران با او البته به کمک یکی از زائران ایرانی اهل دزفول که به زبان عربی تسلط داشته هم سخن شدیم. 


ابتدا از او خواستیم تا رزومه ای از خودش برایمان بازگو نماید که در پاسخ گفت: ابوجاسم هستم از شیعیان کربلا که مدت 22 سال است در کشور هلند زندگی می کنم و هرساله در ایام اربعین حسینی به کربلا سفر می کنم و در منزل شخصی خودم و موکبی که در مسیر زائران برپا نمودم از زائران امام حسین (ع) پذیرایی می کنم.

وی دوست داشت تا بدون مترجم با ما گفتگو کند و در همین رابطه می گوید من به زبانهای هلندی ؛ انگلیسی و عربی تسط کامل دارم و اگر می توانید با من با زبان انگلیسی صحبت کنید که متاسفانه ما اشنایی به هیچ یک از زبانهای وی نداشتیم.

از ابوجاسم انگیزه ی خدمت به زائران را پرسیدیم که در پاسخ اظهار داشت: خدمت رسانی به زائرین حسینی کار بسیار ارزشمندی است  و گفت: اهداف امام حسین بسیار متعالی است که افراد از جان و دل برای این امر مایه می گذارند، خدمت به زائرین یکی از راه های میانبر برای کسب رضایت امام حسین (ع) است شما دعا کنید امام حسین (ع) از ما بپذیرد.


این شخصیت عراقی افزود: حسین بن علی مظهر، شجاعت، امامت، شفاعت، صداقت، رشادت، شهامت، حریت، دیانت، همت، غیرت، حمیت، صمیمت، کرامت، شهادت، عدالت، انسانیت، حقیقت، فضیلت، مروت، فتوت امامت، سخاوت و همه ی ارزشهای انسانی  می باشد که نه تنها شیعیان بلکه عظمت و شکوه  او آن چنان تجلی نموده که غیر مسلمانان را وادار به کرنش در مقابل خود نموده است.

از ابو جاسم در باره مسولان ایرانی می پرسیم و از جمله حضرت امام و مقام معظم رهبری که در پاسخ می گوید آشنایی کمی نسبت به آنها دارم اما ایرانیها برادران ما هستند و ایران مرکز شیعیان جهان است خداوند به مسولان و مردم ایران عزت و توفیق عنایت فرماید ما آنها را خیلی دوست داریم.

استاد دانشگاه هلند در باره سردار قاسم سلیمانی نیز می گوید : ژنرال سلیمانی روی چشم ما جا دارد و اگر او و امثال او نبودند  الان گروههای تکفیری و داعش  کربلا و نجف را نیز  از ما می گرفتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: