« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
یاداشت-سید یداله نورانی منش
پیاده روی اربعین مسیری برای رفتن است نه ماندن، فرصتی برای شدن است نه بودن.
پایگاه خبری آوای رودکوف  - سید یداله نورانی منش : هیچکس بی دعوت نیامده است گذرنامه ها از قبل امضا شده؛ هزینه سفرت را نیز خودشان برایت چند برابر بیشتر حساب کرده اند.

اگر چه تنها قطره ای؛ ولی در اقیانوس بیکران دلدادگان عاشق به قدرت حق لایتناهی هستی. سبکبار و رها؛ از تعلقات از منیت ها و از رنگ و نژاد. همه با هم از هر زبان و ملت. دلها یکی است، راه یکی است، معشوق یکی است، عشق یکی است.

مسافر اربعین نه با پا که با دل و جان رهسپار می شود.

حرکتی از خود به خداست. از خودشناسی آغاز می شود و پایان آن تولدی دیگر است.

برای سفر اربعین توشه ای از ایمان و معرفت کافیست تا به سرمنزل جانان برسی.

با اخلاص و صفا می توان سختی ها و کاستی های سفر را هموار کرد. در این جا فقط معشوق را در آیینه دل و جان خواهی دید. آنقدر عطر اربعین زلالت می کند که جز به خوبی فکر نخواهی کرد. یاری به دیگران، از خودگذشتگی نه، از جان گذشتگی، اولین درسهای دانشگاه اربعین است. کودکان و معلولان و سالخوردگان همپای جوانان و زنان همپای مردان همه در مسابقه جهانی انسان شدن از هم سبقت می گیرند. اربعین میعادگاه کمالجویان است. آنها که پا از منجلاب نفس کشیده و بر تارک دنیا کوبیده اند. راهیان اربعین دستانشان از اموال ناپاک ، پاک و قلبشان به نور حق تابناک است.

با پای پیاده، گاهی با پای برهنه، با قلبی لبریز از عشق و حماسه به سوی معشوق، شتابان گاهی خرامان.

پیاده روی اربعین مسیری برای رفتن است نه ماندن، فرصتی برای شدن است نه بودن.

سینه ها مالامال از محبت، چشمها جوشان از اشک، گاهی لعن ، گاهی سلام. هم تولی هم تبری. درود و سلام بر شهیدان کربلا، لعن و نفرین بر قاتلان حسین.

لباس حج کنندگان اربعین به رنگ پوشش کعبه سیاه است و شوق و شعفشان بسیار. وصل نزدیک می شود اینجا دو بار سعی صفا و مروه دارند یکبار از نجف تا کربلا و یکبار از حرم علمدار تا حرم اباعبدالله ؛ هروله کنان ، شیون کنان برسر زنان …

قربانی حج کنندگان اربعین قبلا پذیرفته شده است ۷۲ قربانی عاشق که تشنه لب خود به قتل گاه شتافتند.

اربعین حج فقراست، حج آنها که نه فقط شعار بلکه شعور دارند درد دین و عزت و شرف دارند. اربعین حج آزادگان است حج شاهدان، حج سلحشوران و مدافعان حرم است.
اربعین مانور بزرگ همه عدالتخواهان جهان و ظلم ستیزان عالم است، از هر دین و نژاد. اربعین فریاد سرخ منتظران ظهور است. پیاده روی اربعین، بزرگترین همایش جهانی برای پیاده سازی حکومت عدل الهی است.
به فتوی عقل و عشق حضور در این تنها، عرصهء قدرت آفرین شیعه نه یک مستحب موکد که یک واجب کفایی است.
کفایت اربعین با ظهور منجی است.
زیارت اربعین تجلی همه خوبی ها و زیبایی ها در عصر غلبه زشتی های شیطان است. فداکاری، محبت، سخاوت.

این جا از برپا کنندگان فتنه و خوابگزاران و خوابزدگان غرب زده خبری نیست. زیارت اربعین فقط جای عاشقان جانباز است نه برکنندگان خیام عاشورا.

در اربعین همه قابلیت ها و ظرفیتهای شیعه به جهانیان معرفی می شود. اربعین عرصه نمایش اقتدار و عظمت استعدادهای نهفته جهان اسلام است.

در راهپیمایی باشکوه اربعین خوانندگان عهد، و ندبه کنندگان جمعه با زائران عاشورا با قطره قطره خونشان میثاق می بندند.

در پیاده روی اربعین از یکسو جانها به خودشناسی و خودیابی می رسند و ظرفیتهای خاموش و پنهان خود را می یابند و از دیگر سو جهان با قابلیت های عظیم و شگرف امت اسلام آشنا می شود.

در نمایشگاه بزرگ اربعین جانها به اخلاص، صبر، اراده و ایمان واقعی دست می یابند و جهانیان به نیروی قدرت و وحدت امت اسلام پی خواهند برد.

زیارت اربعین رجعت به سوی فطرت الهی انسان است. زیارت زلال عشق در قربانگاه رذالت و شقاوت. زیارت عبودیت خالصانه انسان کامل در معبد خون و شهادت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: