« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
همراه با زائرین کربلای معلی ؛
گویند مزار« ابو اسحاق ثقفی» تا مدتها مفقود بوده تا این که در حفاری های مسجد کوفه به تخته سنگی برخورد کردند که روی آن نوشته شده بود این قبر کسی هست که انتقام گیرنده خون حسین(ع) است .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ مختار بن ابی‌عبیده ثقفی (ابواسحاق) رهبر چهارمین قیام بعد از حادثهٔ عاشورا بود. پنج سال بعد از آن حادثه او در کوفه به خونخواهی برخاست و بسیاری از عاملان حادثه را کشت و ۱۸ ماه به حکومت رسید. در این مدت جنگ‌های زیادی کرد و در اولین جنگ خود عبیدالله بن زیاد را نیز کُشت. پس از آن نیز مناطق زیادی را به زیر سلطهٔ عراق آورد. اما سرانجام با همکاری اشرافِ کوفه، سپاهِ مصعب پسر زبیر از بصره او را شکست داد و کُشت.



آرامگاه مختار دارای دو ضلع و در قسمت غربی مسجد کوفه ودر مجاورت آرامگاه مسلم بن عقیل قرار دارد.



گفته می شود ، مزار« ابو اسحاق ثقفی» تا مدتها مفقود بوده تا این که در حفاری های مسجد کوفه به تخته سنگی برخورد کردند که روی آن نوشته شده بود این قبر کسی هست که انتقام گیرنده خون حسین(ع) است .



فرازي از كلام مختار:


«اي مردم كوفه، من از جانب اهل بيت پيامبر ماموريت يافته‌ام تا به خونخواهي امام مظلوم، حـسـيـن بن علي(عليهماالسلام) و شهداي كربلا قيام كنم و انتقام آن عزيزان را بگيرم و تا آخرين نفس، با شدت هر چه بيشتر، اين هدف مقدس را تعقيب خواهم كرد.»(1)

مـخـتـار سپس در خطبه دوم نماز، با تاكيد و قسم ياد كردن، تصميم خود را در ريشه‌كن نمودن عمّال ظلم و ستم و قاتلان امام حسين(عليه السلام) اعلام داشت.

در نهايت مختار حكومت خود را تاسيس نمود و قاتلان شهداي كربلا را به سزاي عمل خود رساند.
1- تاريخ طبري، ج 6، ص 32، مصر.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: