« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
یاسوج
دبیرخانه ستاد اجلاسیه استانی نماز کهگیلویه و بویراحمد در بیانیه ای به برخی انتقادات ائمه جمعه استان در خصوص برگزاری این اجلاسیه در شهر گچساران پاسخ داد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است.

نظر به اینکه برخی سایت ها مطالبی به نقل از برخی ائمه جمعه راجع به برگزاری اجلاسیه استانی نماز در شهرستان گچساران مطرح کردند، جهت استحضار ائمه جمعه مذکور و تنویر افکار عمومی به استحضار می رساند:

بر اساس دستورالعمل مشترک وزارت کشور و ستاد اقامه نماز بلافاصله بعد از اتمام کنگره عظیم شهدای استان پیشنهاد تشکیل نخستین جلسه برنامه ریزی از سوی مدیر ستاد اقامه نماز استان به رئیس دفتر امام جمعه یاسوج داده شد که وی اذعان کردند که امام جمعه به دلیل کسالت و برای درمان بیماری و مداوا به شهر اصفهان سفر کردند و زمان بازگشت وی مشخص نیست.

لذا این جلسه با حضور اعضا با توجه به ضیق وقت در استانداری تشکیل شد و پس از آن شهرستان گچساران به عنوان میزبان و مکان برگزاری اجلاسیه تعیین گردید. گفتنی است در همان جلسه بر ضرورت حضور نماینده ولی فقیه در استان و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و همچنین استاندار تأکید شد و البته مقرر شد که مشاور استاندار در امور روحانیت وظیفه هماهنگی های لازم با دفتر آیت الله ملک حسینی را بر عهده بگیرد.

مشاور استاندار در امور روحانیت در همین راستا به دفتر نماینده ولی فقیه در استان مراجعه و موضوع زمان و مکان اجلاسیه نماز را با دفتر در میان گذاشته بعد از آن دفتر آیت الله ملک حسینی اظهار کردند که روز 12 آبان مصادف با سالگرد رحلت نماینده فقید ولی فقیه در استان هست.

پس از آن مدیر ستاد اقامه نماز استان برای کسب تکلیف به محضر آیت الله ملک حسینی شرفیاب شدند و گفتند که زمان برگزاری اجلاسیه استانی نماز را به زمان دیگری موکول کنند، اما آیت الله ملک حسینی فرمودند که اجلاسیه را در زمان مقرر و تعیین شده برگزار کنید آن را عقب نیندازید.
البته نماینده ولی فقیه در استان گفتند با توجه به مراسم ارتحال عالم ربانی مرحوم آیت الله العظمی ملک حسینی در همان روز و برخی میهمانان ویژه خارج از استان نمی توانند در اجلاسیه شرکت کنند و عذر خواستند.

شایان ذکر است مدیریت ستاد اقامه نماز استان پس از بازگشت امام جمعه یاسوج از اصفهان به حضور ایشان رسیدند و زمان و مکان برگزاری اجلاسیه سراسری نماز را با وی در میان گذاشتند و از ایشان دعوت کردند که به عنوان میهمان ویژه در اجلاسیه سخنرانی کنند، اما امام جمعه مرکز استان ضمن تشویق به انجام اجلاسیه به دلیل بیماری فرمودند امکان حضور ندارند. گفتنی است در همین راستا صورتجلسه برگزرای این اجلاسیه به صورت رونوشت علاوه بر رئیس محترم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان برای فرماندار گچساران و دیگر دست اندرکاران اجلاسیه ارسال شد. با توجه به برگزاری  این اجلاسیه در گچساران، مدیر ستاد اقامه نماز استان با امام جمعه این شهر به صورت تلفنی موضوع برگزاری این اجلاسیه در شهر گچساران و زمان آن را در میان گذاشتند و اعلام کردند که حضرتعالی میزبان اجلاسیه هستید و امید است که رسم میزبانی را به جای آورید. اما امام جمعه گچساران با اکراه گفتند که فقط شنیده ام که قرار است اجلاسیه ای در این شهر برگزار شود و البته اظهار داشتند که تلاش خواهیم کرد آبرومندانه برگزار شود.
بعد از آن دعوتنامه هایی مشترک به امضای دبیر و رئیس اجلاسیه استانی نماز برای ائمه جمعه شهرستانهای هشتگانه و سه بخش و سایر مدعوین ارسال شد.
بر اساس مستندات موجود طی دو مرحله از امام جمعه شهر گچساران برای برنامه ریزی و هماهنگی های اجلاسیه دعوت شد. امام جمعه گچساران یک هفته قبل از برگزاری اجلاسیه در این شهر و بین دو نماز و یک بار هم در شورای اداری این شهرستان به مدت 15 دقیقه راجع به اجلاسیه نماز صحبت کردند و گفتند: مایه افتخار است که که شهر دوگنبدان میزبان اجلاسیه نماز باشد و باید تلاش شود آبرومندانه برگزار شود.

مدیر ستاد اقامه نماز گچساران و فرماندار این شهر نیز از امام جمعه برای حضور در اجلاسیه دعوت کردند و زمان و روند برگزاری این رخداد دینی و فرهنگی را به وی گفتند.

پس از آن دو شب قبل از برگزاری این رویداد، امام جمعه گچساران با مدیر ستاد اقامه نماز استان تماس تلفنی برقرار کرده و از عوامل دست اندرکار اجلاسیه شدیداً انتقاد کردند.

اجلاسیه استانی نماز در شهرستان گچساران با حضور حدود 500 نفر شرکت کننده و با خیرمقدم فرماندار شهرستان گچساران، ارائه گزارش دبیر ستاد اقامه نماز استان و سخنرانی امام جمعه موقت گچساران، جناب آقای دکتر خادمی استاندار و جناب آقای مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد.

در این اجلاسیه بیش از 30 روحانی از جمله برخی امامان جمعه موقت و جماعات، رؤسای دفاتر نمایندگی ولی فقیه در برخی ادارات و نهادها و اکثر طلاب حوزه علمیه خواهران گچساران حضور داشته و از 130 فعال حوزه نماز از جمله 35 روحانی که نماز صبح را در مساجد به جماعات برگزار کردند تجلیل شد.

در پایان این اجلاسیه نماز جماعت به امامت یکی از طلاب جوان در محوطه محل برگزاری اجلاسیه اقامه شد.
 
دبیر خانه ستاداجلاسیه استانی نماز
 کهگیلویه و بویراحمد سال 1395
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: