« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
یکی از مهمترین آیتم های مدیریتی در شهرستان ها حضور مداوم و در دسترس بودن مدیران به خصوص مدیران پروازی در شهرستان ها است به خصوص در زمان بحران و حوادث نقش مهمی می تواند ایفا کند که متاسفانه یا مدیران در دسترس نیستند و یا زمانی که باید صرف شود تا در شهرستان حضور بهم رسانند کار از کار خواهد گذشت.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از  خبرلنده، امروزه یکی از چالش های فراروی شهرستان های به خصوص شهرستان های نوپا بحث مدیران پروازی و عدم حضور آنان در شهرستان است که اکثراً نیز با خودرو های دولتی یا همان پلاک قرمز تردد می کنند و روزانه بار مالی بسیاری به لحاظ مصرف سوخت و استهلاک روی دست بیت المال می گذارند و اصلاً هم به این موضوع مهم کوچکترین توجهی ندارد.

شهرستان لنده یکی از هشت شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد است که هنوز برخی از ادارات آن مستقل نیستند و برخی دیگر هم که مستقل هستند نیز مدیرانی پروازی دارند.

بارها مشاهده شده است که برخی از مدیران چه شهرستانی و چه پروازی به جز روزهای ماموریتی، ساعت 8صبح سرکار حاضر می شوند و گاهاً نیز ساعت یک و نیم نیز با خودرویی که حتی روی آن نوشته شده است" استفاده شخصی ممنوع" رهسپار منزل خویش می شوند و اصلاً به وقت و هزینه های که روزانه از مردم این شهرستان پایمال می شود کوچکترین توجهی نمی کند.

براساس گزارشات رسیده  برخی از این خودروها در مراسمات فاتحه خوانی و عروسی ها و برخی نیز در حال جابجایی اثاثیه منازل برخی از مدیران نیز مشاهده شده اند.

مقام معظم رهبری نیز در خصوص استفاده از خودروهای دولتی نیز چنین حکم کردند: جايز نيست مديران و مسئولين و ساير کارمندان در هيچ‌يک از اموال دولتی تصرّفات شخصی کنند مگر آنکه با اجازه قانونی نهاد مربوطه باشد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی( : این کار جایز نیست، مگر در مواردى که مقرّرات اجازه مى دهد، یا اینکه با اجازه مسئولیتى که در این حیطه اختیارات قانونى دارند، بوده باشد.

به هرحال اگر مدیران پروازی در شهرستان لنده ساکن باشند علاوه بر کاهش هزینه سوخت، استهلاک خودروها و مخاطرات جاده ای تمرکز و وقت بیشتری برای حل بیشتر معضلات و چالش های فراروی شهرستان خواهند داشت.

محمد مرادی رئیس شورای اداری شهرستان لنده نیز خطاب به مدیران پروازی گفت: مدیران مکلف هستند به همراه خانواده در محل خدمت خود ساکن باشند تا در کنار مردم بوده و بهتر از مشکلات شهرستان باخبر شوند و اگر مدیری در این زمینه مشکل دارد به محل خدمت قبلی خود برگردد.

وی افزود: بر استفاده نکردن از خودروی دولتی برای موارد شخصی توسط مدیران دستگاه‌های دولتی تاکید کرد و از نیروی انتظامی خواست تا جلوی این خودروها را در اسرع وقت گرفته شود.

به هرحال امیدواریم ممنوعیت استفاده از خودروهای دولتی در همه ادارات و نهادها به عنوان یک شاکله اساسی رقم بخورد نه اینکه برخی ها از این قائده مستثنی باشند و خود را تافته ای جدا بافته بخوانند چرا که قانون برای همه باید به صورت یکسان اجرا شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: