« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
ظهر امروز؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:از بهترین شیوه مردمی شدن اقتصاد، واگذاری طرح ها و پروژه های دولتی به بخش خصوصی است.
به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج ؛ در یازدهمین  جلسه اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد که باحضور دکتر خادمی استاندار  و مدیران کل استانی  برگزار گردید دکترسیدموسی خادمی طی سخنانی گفت : در شرایط کنونی به دلیل کمبود منابع دولتی و حجم بسیار بالای طرح ها و پروژه های نیمه ‌تمام، بهترین راهکار برنامه ‌ریزی برای واگذاری این پروژه‌ها به بخش خصوصی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در این راه هفت ماده قانونی از جمله ماده 142 برنامه پنجم، ماده 43، ماده 88، ماده شش و ماده 27 به یاری ما آمده است تا بتوان در شرایط کنونی نسبت به مردمی شدن اقتصاد که کلید توسعه می باشد و تاکید رهبر معظم انقلاب است، اقدام کرد.

 خادمی افزود : طرح ها و پروژه های تمام شده و ناتمام قابل واگذاری و قابل توجیه اقتصادی در بخش ها و حوزه های مختلف کشاورزی، گردشگری، آب و فاضلاب شهری و روستائی، آب منطقه ای، بهداشت و درمان، ورزش و جوانان، راه و شهرسازی و فرهنگی و آموزش استان شناسائی و آماده برای واگذاری شده اند.

به گفته استاندار، این طرح ها که استانی و هم ملی هستند، فرآیند نهائی آنها صورت گرفته و با فراخوان و با اعمال مشوق های لازم به متقاضیان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی واگذار می شوند.

در این جلسه دستگاه های اجرائی آمار طرح ها و پروژه های قابل واگذاری خود و نحوه قانونی واگذاری آنها را به بخش خصوصی اینچنین مطرح کردند.

*حسن نوروزی رییس سازمان مدیریت برنامه بودجه استان در این جلسه با بیان اینکه:  سند اقتصاد مقاومتی، خروج از رکود واحدهای دولتی و واگذاری طرحهای دولتی به بخش خصوصی سه سرفصل مهم اقتصاد مقاومتی هستند گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه واگذاری طرحها عملکرد متوسطی دارد.

*محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز با اشاره به استقبال نکردن سرمایه گذاران از مکانهای تاریخی استان،گفت: دلیل این عدم استقبال بدمسیر و دور از دسترس بودن این مکانهاست.

باقری افزود: در سال 94، هفده پروژه گردشگری به بخش خصوصی به صورت استیجاری واگذار شد که ١60 میلیون تومان درآمدزایی داشته است.

وی بیان کرد: برای سال جاری چهار پروژه در قالب سرمایه گذاری در مرحله مطالعه و تهیه طرحهای توجیهی است.

*همچنین جهانبخش ایزدپور مدیرکل ورزش و جوانان استان از واگذاری 72 پروژه به صورت استیجاری در سال 94 خبر داد که مبلغ 400 میلیون تومان درآمدزایی داشته است خبر داد.

ایزدپور گفت: برای سال جاری 87 پروژه واگذاری دارند که پیش بینی می شود یک میلیارد و 200 میلیون تومان درآمد داشته باشد.

وی ادامه داد: درآمدهای حاصل از این واگذاریها پس از ارسال به خزانه و برگشت به استان صرف هییت های ورزشی استان می شود.

*در ادامه دکتر رضا دهبانی مدیر کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان در این جلسه با اشاره به اینکه در سال جاری هیچ پروژه ای واگذار نشده است، گفت: چهار سالن در شهرستانهای دنا، کهگیلویه و بهمئی دارای قابلیت واگذاری می باشند که در مرحله مطالعه و تهیه طرحهای توجیهی هستند.

جعفر گوهرگانی رییس جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه از واگذاری ١2 شهرک گلخانه ای به صورت نیمه تمام به بخش خصوصی خبر داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: