« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: 2 میلیون و 300 هزار دلار کالا از این استان در 6 ماه نخست سالجاری به خارج از کشور صادرات شده است.
آوای رودکوف :داریوش دیودیده روز شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9درصد رشد داشته است.

وی گفت: کالاهای صادراتی از کهگیلویه و بویر احمد شامل گیاهان دارویی، پودر و عصاره شیرین بیان، محصولات آرایشی و بهداشتی است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این محصولات به کشورهای آلمان، آفریقای جنوبی، سوئیس و امارات متحده عربی صادرات شده است.

وی افزود: بخش های دیگر کشاورزی و صنایع دستی کهگیلویه و بویر احمد سالجاری صادراتی نداشته اند این درحالی است که 2 هزار دلار برای صادرات آنها پیش بینی شده بود.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به اهمیت نقش صادرات غیرنفتی در توسعه اقتصادی گفت: تاخیر در تدوین سند راهبردی توسعه صادرات غیرنفتی این استان دربرنامه ششم پذیرفتنی نیست.

مجید محنایی اظهار داشت: سند راهبردی نیز باید تا دی ماه سال گذشته تکمیل می شد که به رغم تاکید، این امر مهم انجام نشده است.

وی افزود: باید راهبردهای سند توسعه صادرات در سه بخش صنعت و معدن، صنایع دستی و کشاورزی در کمترین مدت زمان ممکن براساس برنامه های بالادستی تهیه شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: