« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛
با رای دادگاه عمومی لنده جواز حمل سه قبضه اسلحه شکاری به جرم شکار غیرمجاز یک عدد کبک، ابطال شده و سلاح های مذکور به نفع دولت مصادره گردید.
به گزارش پایگاه خبری اوای رودکوف ؛ اواسط فروردین ماه سال جارى به دنبال دریافت گزارشى مبنى بر انتشار صداى شلیک گلوله در عرصه هاى طبیعى دهدشت، نیروهاى یگان محیط زیست این شهرستان با همکارى مامورین نیروى انتظامى عازم محل مربوطه شدند.

 محیطبانان و مامورین نیروى انتظامى با ایجاد ایست و بازرسى و کمین در مسیرهاى منتهى به منطقه، ورود و خروج افراد را تحت کنترل قرار دادند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان دهدشت در این باره گفت: پس از تاریک شدن هوا یک خودرو که در طول روز در پوشش تفریح خانوادگى اقدام به برپایى چادر و اقامت در طبیعت نموده بودند حین خروج از منطقه توسط مامورین متوقف گردید.

در بازرسى از این خودرو سه قبضه اسلحه شکارى دارای جواز و لاشه یک عدد کبک که به طرز ماهرانه اى مخفى شده بود کشف و ضبط گردید.

سید قدرت اله علی پور اظهار داشت: مراتب با حضور نیروهای یگان محیط زیست و مامورین نیروی انتظامی صورتجلسه شده و سه شکارچى متخلف در این رابطه دستگیر و پس از یک شبانه روز بازداشت در کلانترى، صبح روز بعد به دادسرا معرفى شدند.

در جریان رسیدگى به این پرونده در دادگاه عمومى لنده، دادگاه با توجه به گزارش ضابطین قضایى، کشف لاشه کبک و وجود ساچمه اسلحه شکارى درون بدن جانور و سایر محتویات پرونده، على رغم انکار و دفاعیات بلاوجه متخلفین، بزهکارى آنان را محرز و مسلم تشخیص داد.

بنابراین دادگاه با استناد به قانون شکار و صید هر یک از متهمان را به پرداخت یک میلیون ریال جزاى نقدى محکوم نمود.

همچنین با راى دادگاه جواز حمل هر سه اسلحه شکاری ابطال و سلاح هاى مربوطه به نفع دولت مصادره گردید.

در ضمن شکارچیان متخلف می بایست مبلغ دو میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک عدد کبک را به حساب دولت واریز نمایند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: