« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
يادداشت ميهمان- محمدظاهر آخش:
همکاران گرامی در جریان باشند که این موضوع صنفی بوده و به مسایل سیاسی ربطی نداشته ،فلذا دوستان با ارسال نظرات خود واقعیت را مطرح فرمایند .
پایگاه  خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir،
محمدظاهر آخش:اول دفتر به نام ایزد دانا صانع و پروردگار حی توانا

جشن نمادین بزرگداشت مقام معلم روز پانزدهم اردیبهشت در لنده حواشی خود را داشته و حضور زهرایی بر حواشی آن افزوده است .

آقای زهرایی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان سخنران جلسه امسال بود که تاخیر بیش از یک ساعته ایشان ،اعتراض مجری ،ریس اداره لنده و امام جمعه محترم شهر را در پی داشته است ،و متاسفانه غرور نامبرده به ایشان اجازه نداده که حداقل از یک جمع فرهنگی عذر خواهی نماید . یا لااقل نتوانسته که در تقدیر و تشکرهای خود از دولت به اصطلاح تدبیر،از خانواده های شهدا یا امام جمعه محترم که شفاف درد دل معلمان را بیان داشته ،سخنی به میان آورد.

اگر چه صحبت های احساسی آقای زهرایی (که البته این روزها مد شده ) از تناسب لازم برای این روز برخوردار نبوده و نه چندان علمی که قابل نقد باشند ،و به قول خودشان چکش لازم را نخورده اند و احتمالا آزمایشی بیان شده اند ،فلذا جهت استحضار مدیر کل محترم و اخلاق دوست آموزش و پرورش و خوانندگان گرامی چند جمله ای را بیان می دارم .همکاران گرامی در جریان باشند که این موضوع صنفی بوده و به مسایل سیاسی ربطی نداشته ،فلذا دوستان با ارسال نظرات خود واقعیت را مطرح فرمایند .

آغاز سخن : جناب آقای محمدی نسب رئیس اداره آ.پ لنده ،در لنده بیش از یکصد نفر فرهنگی فرهیخته بازنشسته که بر گردن تک تک ما حق دارند ، تشریف دارند که شما فقط چهار یا پنج نفر از آنها را دعوت کرده اید و بقیه را نادیده انگاشتید .

برای این حرکت غیر اخلاقی خود چه توجیهی دارید ؟ بنده اظهار تاسف دارم .

شما فرمودید که سند دارید که احکام فرهنگیان از یک میلیون و پانصدهزار به سه میلیون و دویست هزار تومان در طول این دوسال تغییر یافته اند . بنده و خانمم با بیش از هفده سال کار در آموزش و پرورش ،حکم حقوقی مان دو میلیون تومان است . حکم بیشتر همکاران با بیش از هشت سال کار هنوز کمتر از یک میلیون و پانصد هزار تومان می باشد .پس به ما بگویید که پیش شما چه می گذرد ؟ آیا جز این است که یا این کیل کم است و یا این کیال دزد ؟ آیا در اداره محل کار حضرتعالی سر جمع یک بسته کاغذ پیدا می شود ؟

آقای زهرایی شما که می فرمایید اوضاع معلمان در این دولت گلستان شده است ،آیا سخنان معاون وزیر را طی چهار پنج روز اخیر گوش نداده اید که اظهار شرمندگی داشتند ؟

آیا شما نمی دانید که بیش از دوسال است که معلمان برای تدریس در کلاس درس از جیب شخصی خود ماژیک خرید می کنند ؟

آیا نمی دانید که مدارس با هزینه ی اولیاء  اداره می شوند و چیزی به نام سرانه وجود ندارد ؟

آیا نمی دانید که ما نمی توانیم در طول سال از دانش آموزان یک بار امتحان بگیریم چون کاغذ نداریم ؟

آیا شما نمی دانید که امسال برای معلم نمونه تعهد کتبی اخذ شده است که موظفند به تمکین به یک لوح تقدیر کنند و هیچ صحبتی در خصوص هدیه نداشته باشند ؟

من برای این اوضاع متاسفم .مگر شما نمی بینید که بعضی از معلمان به علت مشکلات ،عزت انسانی خود را نادیده گرفته اند و برای دریافت نامه پنج میلیون وام آن هم با بیش از پانزده درصد سود چند بار پیش شما آمدند و بیشتر آنها هم موفق به دریافت نامه سفارشی نشدند ؟

آقای زهرایی : آیا سخنان امام جمعه محترم را در لنده گوش نداده اید که فرمودند ،معلمان از تبعیض و بی عدالتی نگرانند نه از وضعیت معیشتشان ؟

آیا نشنیده ای که در همه ی دولتها و همه ی ادوار صحبت پایین بودن وضع معیشت معلمان برای همه ی دولتمردان آشکار بوده و همه اذعان داشته اند ؟

حالا شما و آقای محمدی نسب ، دایه های مهربانتر از مادر شده اید و می گویید که اوضاع معلمان گلستان شده است!

به عنوان یک فرهنگی به حال خود تاسف می خورم که شما نمایندگان ما هستید که باید درد دل ما را انعکاس دهید .

سه سال است که در یک قانون و دستورالعمل اجرایی ، تمام مشکلات و معضلات جهان و کشور ، از حمله چنگیزخان مغول گرفته تا جنگ های جهانی و ما بعد آن و تا سالهای آتی به گردن دولت قبل انداخته شد . تا کی پشت دولت قبل خود را قایم می کنید ؟ آیا سه سال فرصت کمی است ؟

اگر می خواهید تا در برجام دو وسه یک فرصت بیست ساله برای شما درخواست نماییم .

هر جا نتوانستیم کاری کنیم ، هرجا چکش کاری نکرد و هرجا قافیه در سخنرانی ها تنگ آمد ، تعارف نکنید با فحش و توهین به دولت قبل خود را خلاص کنید .

راستی اگر دولت قبل نبود چهل دقیقه وقت سخنرانی شما با چه چیزی تکمیل می شد ؟

آقای زهرایی : حتما علت تاخیر بیش از یک ساعته شما نیز دولت قبل است .احتمالا علت اینکه دانش آموزان مشق خود را در خانه یا مدرسه نمی نویسند را باید در دولت قبل جست و جو کرد .

در روزی که ده ها مناسبت مهم ( هفته معلم – شهادت شهید مطهری –هفته عقیدتی سیاسی در سپاه – عید مبعث – ماه مبارک رجب –سالروز حمله نظامی آمریکا به طبس - اقتصاد مقاومتی - معیشت معلمان و... ) وجود داشته ،سخنان شما جز توهین و تمسخر چه باری داشته است ؟ چه شهر آوردی برای معلمان داشته اید ؟ خوب بود که به ما می گفتید که در این سه سال چه طرح و برنامه ای خود داشته اید ؟ حالا چکش خوار بودن هم پیشکش .

لااقل از طرح های سه ساله خود می گفتید تا ما هم مطلع می شدیم . کاش می گفتی که سال تحصیلی تمام شد ولی هنوز خبری از اضافه کارها نیست . می شد از بازنشستگانی صحبت کرد که عمر خود را صرف آموزش این مرز و بوم کردند و الان حقوقی در حد یک میلیون دریافت می کنند ولی با عزت زندگی می کنند . البته وابستگی های سیاسی این اجازه را نخواهد داد . یک سیب به زمین افتاد و همه معنای جاذبه را فهمیدند ولی هزاران انسان بر زمین افتادند و کسی انسانیت را نفهمید الا تعدادی قلیل .

آقای زهرایی و آقای محمدی نسب : ما به خاطر مردم و دانش آموزان معصوم است که مجبوریم وقت استراحت خود را صرف آموزش آنها کنیم والا حاضر نیستیم ثانیه ای از وقت خود را به خاطر شما ،اضافه در مدارس بگذرانیم . لازم است در خصوص آمار نجومی که داده اید شفاف سازی نموده و طی یک بخشنامه عمومی به اطلاع همه رسانده شود تا احکام دیگران همه از نعمت سه میلیون و دویست هزار تومان بی بهره نمانند . البته اضافه نمایم که هنوز از حکم های سال نود وپنج خبری نیست اما در آمار عملکرد ارایه شده به حساب آمده است . فکر کنم تدبیر یعنی همین !!!!!

و در آخر در توصیه ی اخلاق وارانه شما که با پوزخند و تمسخر حضار مواجه شد ، محکومیت انتصاب های جناحی و قومی که البته برداشت ما این است به خاطر اینکه حال و هوای سالن رابا یک جک تغییر دهید ، آن را بیان داشتید .

در پایان از مدیر کل محترم که دیگران وی را فردی اخلاق مدار و واقع بین می دانند و تلقی درستی از ایشان دارند ، انتظار می رود که اگر به فکر آموزش و پرورش اینجا نیستید ،لا اقل به فکر خود باشید که اخلاق و تعهد توسط برخی نیروهایتان به یغما نرود .

و من الله توفیق محمدظاهر آخش فرهنگی لنده 1395/02/16ََ

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: