« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
مشروح خطبه های نماز جمعه این هفته شهرلنده به امامت حجت الاسلام محمودی اصل:
نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر لنده با رعایت پروتکل های بهداشتی،به امامت حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل اقامه شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از لنده ؛نماز جمعه این هفته شهر لنده با حضور اقشار مختلف مردم و بارعایت پروتکل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام سید هدایت الله محمودی اصل برگزار شد.


ایران و روسیه منافع و تهدیدات مشترکی دارند

حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز جمعه با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و فرزند والامقامش امام خمینی ره گفت:یکی از مصادیق عینی کوثر وجود مقدس امام خمینی (ره )می باشد.

وی افزود:حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، عزیز ترین و محبوب‌ترین کس نزد پیامبر اسلام بوده و یک شخص نیست، به تنهایی یک امت است. 

حجت الاسلام محمودی اصل تاکید کرد:همه ما باید از مکتب فاطمه (س) درس عفت، تقوی و طهارت روحی را یاد بگیریم و او را نه شعاری، بلکه در عمل به عنوان الگوی خود قرار دهیم. 

امام جمعه لنده در ادامه گفت:متاسفانه عده ای از زنان مسلمان به خاطر ضعف معرفت و ایمان، تبلیغات شیطانی و دروغین غربی ها را در مورد آزادی زن باور می کنند و با پوشش نامناسب به دنبال الگو گیری از غربی ها هستند و به فرهنگ نجات بخش حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اهمیت نمی دهند. 

حجت‌الاسلام محمودی اصل به سفر رئیس جمهور محترم به کشور روسیه اشاره و گفت:نگاه ها و قضاوت های مختلفی راجع به این سفر شده و دو کشور روسیه و ایران در زمینه های مختلف اقتصادی امنیتی، منطقه ای و در مسائل بين المللي مثل برجام و مقابله با یک جانبه گرایی آمریکا ،منافع مشترک راهبردی دارند .

محمودی اصل گفت :رهبر معظم انقلاب فرمودند "۳گروه از کشور ها اولویت توسعه دارند کشور های همسایه، همسو و مسلمان". از یک نگاه روسیه هر سه ویژگی را دارد همسایه شمالی ماست در خیلی از مواضع با ما همسو بود و با داشتن ۲۵میلیون مسلمان علاقه مند به نظام اسلامی ظرفیت خیلی خوبی برای برقراری روابط را دارد .

وی گفت:با وجود تحریم ها روسیه علاقه مند به روابط با ما هست، ما هم  موظفیم روابط را توسعه دهیم ،وقتی خوب رصد می کنیم منافع مشترک و تهدیدات مشترک داریم . 

حجت‌الاسلام محمودی اصل تصریح کرد:از نظر روسیه ایران یک کشور قدرتمند بزرگ منطقه ای است و آنها هم چندین سفر به کشور ما داشتند و ارتباط با این کشور عضو دائم شورای امنیت، منافع مختلفی را از همه جهات نصیب ما خواهد کرد.

ادامه ساخت بیمارستان لنده نیازمند تزریق اعتبار است

حجت‌الاسلام محمودی اصل خاطرنشان کرد:شهرستان ما مثل خیلی از جاهای دیگر پروژه های زخمی و نیمه تمام زیادی دارد و این امر ضرورت توجه مدیران به جذب اعتبار و بودجه برای تکمیل پروژه ها را می طلبد. 

وی افزود:بعضی از این طرح‌ها قرار بود ۶سال پیش افتتاح شود در حالی که اگر بررسی شود معلوم می شود که ۵۰تا ۶۰درصد بیشتر، پیشرفت فیزیکی نداشته است.

حجت الاسلام محمودی اصل توصیه کرد:مدیران استانی و شهرستانی باید تلاش خود را مخصوصا در نیمه دوم سال که اعتبارات سرازیر می شود دوچندان کنند. 

خطیب نماز جمعه لنده گفت:اعتبارات خوبی در حوزه درمان به استان ما دادند از استاندار محترم درخواست می کنیم سهم بیمارستان لنده که یکی دوسال پیش کلنگ زنی شده فراموش نشود، لذا دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت محترم شبکه بهداشت مکاتبه و  رایزنی لازم را در این زمینه داشته باشند. 

امام جمعه لنده گفت:در  چند شهرستانی که پروژه بیمارستان در حال اجراست، قرار هست پول توزیع شود لذا سهم شهرستان ما هم مورد غفلت واقع نشود.

در سایه ی رسم شوم تیراندازی چهره زشتی از استان ما متبلور شد

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده در ادامه با اشاره به برخی مسائل امنیتی که اخیرا در استان و شهرستان کهگیلویه و مناطق اطراف ما  رخ داده گفت؛در سایه رسم شوم تیراندازی حوادثی اتفاق افتاد ،که متاسفانه بازتاب آن در فضای مجازی و رسانه پررنگ بود و چهره بدی از استان ما در نگاه برخی استان های دیگر متبلور کرد.

امام جمعه لنده گفت:متاسفانه گوش کسی بدهکار شنیدن توصیه ها و موارد قانونی و  استفاده تنها در موارد خیلی نیاز و معقول و  نگهداری مطمئن از اسلحه نیست و در استان ما هم در عروسی و هم در عزاداری و هم در خیابان و جلو خونه با ضرب گلوله تعدادی  کشته شدند..

خطیب نماز جمعه لنده گفت:چرا معتمدین قبل از بروز حادثه تلاش لازم برای اقناع افکار را ندارند؟ چرا نهادهای قانونی وقتی می گویند تیراندازی کار غیر قانونی است خیلی وقت ها می ایستند و تماشا می کنند و برخوردی ندارند؟

 خطیب نماز جمعه لنده توصیه کرد: لازم است یک بار برای همیشه چاره اندیشی شود و اجازه داده نشود  این وضعیت نامناسب و زشت ادامه پیدا کند.

حجت‌الاسلام محمودی اصل در پایان از نهادهای قانونی، انتظامی معتمدین، نخبگان، جوانان و طوایف مختلف خواست دست به دست هم دهیم و این روند نامناسبی که داشتیم جبران کنیم و در آینده یک مدیریت درست و معقول و منطقی در مورد آن اعمال شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین