« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
با حضور پرشور متخصصان و دانشجویان:
ششمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات، صبح امروز و با حضور چشمگیر متخصصان، دانشجویان و علاقه مندان این حوزه در دانشگاه صنعتی اصفهان افتتاح شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛در ابتدای این مراسم، دبیر این جشنواره ملی با بیان این که جشنواره ملی افتا با هدفی کاملاً ترویجی فنی برگزار می شود، افزود: در این رویداد قصد داریم درکنار آموزش های دانشجویان در دانشگاه، موضوع مهم امنیت بعنوان یک حوزه تأثیرگذار درآینده دانشجویان مورد توجه قرار گیرد.

دکتر علی فانیان ادامه داد: امروز دیگر روزی نیست که درگیر فناوری اطلاعات نباشیم و با توجه به گستردگی این حوزه مهم،  نیازمند برنامه ریزی جهت بهره برداری هرچه بهتر از این فرصت هستیم.

وی با اشاره به نقش ویژه فناوری اطلاعات در ثروت آفرینی، تصریح کرد: با مروری بر ارزش کسب شده پس از زمان 10 سال برای 10 استارتاپ موفق دنیا، به خوبی می توان دید که 8 مورد از این استارتاپ ها در حوزه فضای تبادل اطلاعات بوده و افزایش ارزش بسیار چشمگیری داشته اند.

رئیس مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان با تأکید بر این که از دیدگاه کلان در حوزه افتا سرویس ها صرفاً سرویس های امنیت نیست، افزود: امروزه هر سرویس که با داده های عمومی مثل آمار مکانی و پزشکی مردم سروکار دارد حتماً با امنیت اطلاعات درگیر است و بنابراین افتا با هرمحصول و فناوری درگیر بوده و این محصولات لازم است با ملاحضلات امنیتی تولید، آزمایش و پشتیبانی شوند.

فانیان اضافه کرد: در این رقابت جدی، کسانی می توانند حضور خود را حفظ نمایند که سرویس های امن، پایدار و مطمئن ارائه کنند و از داده های افراد به شکل مناسبی حفاظت کنند.

عضو هیئت علمی دانشکده برق وکامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: فضاسازی درخصوص چالش ها و فرصت های این عرصه از جمله مهم ترین اهداف برگزاری جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات است.

 دبیر ششمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات با بیان این که لازم است همگی ما نسبت به محیط پیرامون خود حساس و مسئولیت پذیر باشیم افزود: همان گونه که نیاکان ما در برهه های مختلف تاریخ همچون ملی شدن صنعت نفت و یا در دفاع از کشور برای امروز ما تلاش کردند و ما امروز از آنان به نیکی یاد می کنیم، لازم است ما نیز با مسئولیت پذیری در قبال پیرامون خود، سابقه ای ارزشمند در دیدگاه آیندگان به یادگار گذاریم.

فانیان کاروکسب افتا را از رویدادهای مهم این جشنواره دانست و ادامه داد: اگر پای صحبت های شرکت های موفق در این حوزه بنشینیم، این توفیق را مرهون سه مؤلفه می دانند که در قالب اضلاع یک مثلث ترسیم می شود.

وی اضافه کرد: ایده پروری و ارائه ایده نوکه غالباً مبتنی بر یک چالش مهم و یا دستاوردهای یک حوزه است، تیم منسجم و کامل که در اصول و اهداف مشترک بوده و ترکیبی از متخصصان مختلف را دربرگیرد و توجه به بازار که از ضروریات این حوزه است، سه ضلع مثلث موفقیت در حوزه کاروکسب افتا است که با صبر و پشتکار موفقیت را فراهم خواهد آورد.

دبیر ششمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات در پایان یاد و خاطره شادروان دکتر مهدی برنجکوب، رئیس سابق مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان و بنیان گذار این جشنواره ارزشمند را گرامی داشت.

این مراسم با معرفی بخش هکرها و مسابقات فتح پرچم، باشگاه فن‌آفرینی آپاچی، میزگرد استارت‌آپ، کمپین استارت‌آپ امن و ارائه داستان موفقیت یکی از معتبرترین شرکت های این عرصه ادامه یافت.

گفتنی است: ششمین جشنواره‌ی ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات، با مشارکت سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در زمینه‌ی فناوری اطلاعات کشور در شش بخش  مسابقه‌ی ملی فتح پرچم، رویداد کار و کسب نواَفتا، کارگاه های آموزشی، نمایشگاه اکوسیستم افتا و کمپین و مسابقه استارتاپ امن، پاییز و زمستان سال جاری در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: